petak, 8. srpnja 2011.

Predstavljanje knjige „Ljubavologija“ Brune Šimleše


U sklopu ovogodišnjeg programa Park In Zagreba na krovnoj terasi Centra Mladih Ribnjak, 6. srpnja iza 19 h počelo je predstavljanje najnovije knjige „Ljubavologija“ mladog i ambicioznog autora Brune Šimleše koji je do sada objavio 6 knjiga. Na na samom početku predavanja osvrnuo se je na svoju prvu knjigu koju je objavio je prije 10 godina kao „kompilaciju što je smisao života, zašto smo se rodili itd.“ . Zbog čestih kritika kako je navedena knjiga filozofska, počeo je pisati djela koja imaju više veze s praktičnim.

Knjiga Ljubavologija podijeljena je na 3 poglavlja. Prvi dio se odnosi na „ljubav kao ljubav“, a Šimleša kaže da u njemu pokušava objasniti kako bi ljubav samu sebe mogla opisati. To je kako kaže, najmanje praktično poglavlje, ali njemu i najdraže. „U njemu pokušavam pričati o odgajanju svojeg srca, koje bismo prve korake trebali poduzeti da bismo se odgojili… „- tvrdi Šimleša te dodaje kako je to njegovo najosobnije poglavlje.

Love reprogramming (by Lana Filipan)
Premda smatra kako partnerski odnosi nisu najbitniji, kaže kako se 2/3 knjige odnosi na partnerske odnose, te da je istaknuo 15 najčešćih zabluda koje pojedinci imaju u svojim vezama, kao što su „nema veze što nemamo zajedničke interese“, „nema veze što me trenutno ne voli, jer ću ga predodgojiti“, „dijete će nas zbližiti“ i sl.

U knjizi se osvrće i na koncept „srodnih duša“ tj. na osjećaj cjelovitosti i smislenosti koji kako kaže trebamo sami izgraditi, a ne tražiti ga od partnera. Smatra kako je navedeno najčešća zabluda u partnerskim odnosima, ali i da sve zablude preskupo plaćamo.

U drugom dijelu knjige navodi faktore tj. elemente koji su potrebni za uspješnu i harmoničnu vezu. Ističe tri elementa, od kojih je prvi visok stupanj kompatibilnosti. Navedenom elementu suprotstavlja zabludu „suprotnosti se privlače“ za koji tvrdi kako ima veze s određenom vrstom patologije. Kao drugi faktor navodi iskrenost, a kao treći ravnotežu primanja i davanja. Tvrdi kako u odnosu često preuzimamo ulogu roditelja ili djeteta što smatra pogrešnim iz razloga što u takvim odnosima jedan od partnera na sebe preuzima veći dio tereta, što ravnotežu u odnosu čini narušenom.


Posebna tema koja zauzima posebno poglavlje je tema preljuba. Autor tvrdi kako mu je o ovoj temi bilo najbitnije pričati bez moraliziranja i optuživanja, te navodi 3 razine odgovornosti za preljub: „prva leži na osobi koja je odlučila izići iz veze; druga na vezi samoj,; a treća na osobi koja je prevarila tj. dopustila biti zavedena.“

Važan dio knjige odnosi se na  "kompromise" i "kompromitiranje" u vezama. Dok kompromise smatra pozitivnim, Šimleša kompromitiranje smatra „najkancerogenijom“ stvari u odnosu. Tvrdi kako u svakoj vezi u oba partnera treba biti ispunjen „minimum koji treba biti zadovoljen“. U suprotniom, ako pojedinac pristaje na odnos u kojemu taj minimum nije ispunjen, on se kompromitira. Navodi primjerice i kako minimum prihvaćanja koje tražimo za sebe treba biti u skladu s minimumom koji možemo dati.

Zadnje poglavlje odnosi se na obiteljske, prijateljske i poslovične odnose, a obiteljskim odnosima posvetio je kako kaže najveći dio.

Nakon predstavljanja knjige usljedilo je vrijeme posvećeno pitanjima iz publike, na koje je Šimleša spremno, vrlo otvoreno, jasno i inteligentno odgovarao.

Na kraju susreta najavio je predavanja koja će održavati pod nazivom „Ljubavologija u praksi“ u kinu Europa Od 14. rujna ove godine. Ona će se održavati jednom mjesečno, a na njima će obrađivati najbitnije teme iz knjige.


Više o autoru *

Razmišljao sam da najprije navedem one uobičajene podatke koji izgleda zanimaju ljude. Znate ono - koliko godina imam, bračni status, obrazovanje, koje sam knjige već objavio, čime se bavim i slično, no mislim da je bolje da vam se predstavim na svoj način, a možda tu zaluta i neki od ovih podataka.

Mislim da je najbitnije reći da sam istinski sretan čovjek. Zadovoljan sam baš svim aspektima svog života i neizmjerno sam se trudio da to ostvarim. Sjećam se da sam odrastajući uvijek imao jednu ideju u glavi - otkriti istinu. Istinu o tome zašto odrasli ljudi lažu, istinu o tome kako nastaju oblaci, istinu o svemu što sam susretao. Nisam se zamarao time kako mi je u školi, kome se sviđam, s kim se družim, bilo mi je mnogo bitnije da u svojim samotnim šetnjama Novim Zagrebom otkrijem istinu nekog aspekta života. Od oblaka i licemjerja odraslih, zagubljenih ljudi u svojim sam tinejdžerskim godinama došao do propitivanja smisla života.

Odjednom me počelo zanimati kako ostvariti sreću, koje su moći ljudske psihe, kako uskladiti unutarnji svijet s vanjskim, odnosno kako vanjski svijet prilagoditi unutarnjem. Tijekom tih samotnih istraživanja, imao sam pomoć posebnog osjetila koje je reagiralo kada sam bio u pravu. Vjerojatno bi neki to nazvali intuicijom, no ja ne bih. Jednostavno sam znao kada sam tijek m razmišljanja o nečemu došao do istine. Dosad sam to, u svojih 30 godina, osjetio nekoliko tisuća puta i svaki put se pokazalo ispravnim tako da sam naučio vjerovati tom osjećaju. Tako se razvijao moj doživljaj života, moj doživljaj istine.

Te sam prve dojmove poželio podijeliti s drugima pa sam napisao knjigu Sudbina Duše (2001). Kako je mnoge privukla teorija, a nisu razumjeli kako sve to provesti u praksi, počeo sam držati predavanja i tečajeve kojima je upravo to bio cilj. Transkripti tih tečajeva poslije su objavljeni u knjigama Hvala ti, ljubavi (2003) i Savršenstvo Kreacije (2007). U Ljubavi objašnjavam kako otkriti i ojačati svoju unutarnju ljepotu te neutralizirati sve ono što nam smeta u životu, a u Kreaciji kako je nastao svijet i koja je naša uloga u tome. Suvišno je reći da je većina ljudi snažnije doživjela Hvala ti, ljubavi jer odgovara na pitanja s kojima se oni svakodnevno susreću. U međuvremenu sam objavio svoju zbirku poezije Osluškujući podne (2007) jer moji stihovi zaslužuju tu čast.

Diplomirao sam sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Sjećam se da sam jednu srijedu navečer držao predavanje o nalaženju mira sa svojom prošlošću i prirodi ljudske svijesti, a u četvrtak ujutro imao obranu diplomskog o osjećaju nesigurnosti u modernom svijetu. Simpatično razdoblje.

Imam tri posla koji me raduju i ispunjavaju na različite načine. Urednik sam duhovne literature u izdavačkoj kući V.B.Z., držim tečajeve na kojima učimo voljeti i spoznavati istinu (sebe) i pišem. Obožavam sva tri posla jer na različiti način doprinose ispunjenju moje uloge kao poslanika ljubavi. Naime, i vi imate tu ulogu, samo što sam je ja spoznao ranije od većine.

Živim intenzivno, strastveno i izuzetno sretno i taj osjećaj sreće me nije napustio zadnjih 8, 9 godina. Svake sekunde, svakog dana sam osjećao da sam sveto stvorenje koje voli svoj život. Ne pristajem na kompromitiranja i obožavam svoj život!

Ove sam godine dobio dvije izvanredne prinove u životu. Prekrasnu, živahnu, neodoljivu kćer i prekrasnu, živu Školu života. Iskreno, o malenoj nemam potrebu nešto podijeliti s vama, ali Škola koju držite u ruci želi poneku riječ. Sve što piše u ovoj knjizi plod je mog cjeloživotnog istraživanja zakona života i desetogodišnjeg svakodnevnog rada s ljudima u kojem smo teoriju uspjeli provesti u praksu.

Ovo je, bez konkurencije, moja najpristupačnija knjiga jer je orijentirana baš na praksu - što točno trebate raditi da biste razvili ljubav prema sebi, kako živjeti punim plućima, kako ostvariti život kakav želite od a do ž. Kao što ste vidjeli, to ne znači da je pisana na klasičan američki način, odnosno, ne pretpostavljam da ste glupi. Ne, ja pretpostavljam da ste prekrasna, iako vjerojatno zagubljena stvorenja koja žele pronaći sreću i traže kompas! Dosadašnje iskustvo je pokazalo da ga Škola nudi svim ljudima koji žele biti sretni. I zato je neizmjerno volim, a nadam se da ćete joj i vi dopustiti da vam otkrije kako život funkcionira.

U sretnom sam braku, a trenutno živim u lijepom, iznajmljenom stanu čija je kuhinja dvostruko manja od kupaonice. Osim toga, veliki sam ljubitelj bijele Linolade i zdravog razuma u svim njegovim oblicima. Fascinira me ljudska svemoć, iako sam se pomirio s činjenicom da je rijetki koriste.

Sve u svemu, obožavam otkrivati kako život funkcionira, a to što svoje ideje mogu dijeliti s drugima i dalje doživljavam kao iznimnu čast. To sam ja!“

* (preuzeto 8.7.2011. sa: http://www.brunosimlesa.com/content/hr/autorova_biljeska_o_autoru.aspx)

Nema komentara:

Objavi komentar