U utorak 05. srpnja, u Galeriji Vladimira Nazora u Zagrebu otvorena je izložba crteža mlade akademske slikarice Mirne Kutleša koja nosi naziv „The Interior Man“. Riječ je o radovima koji su raspodjeljeni u četiri cjeline, a koji potiču na promišljanje o sustavima pomoću kojih pojedinac nastoji dokučiti ono neizrecivo.
Depression |
Povjesničarka umjetnosti Barbara Vujanović razmišljajući o izložbi tvrdi kako um, u nastojanju da se snađe u realnosti koja je i njezin rezultat, stvara različite sustave koje potom dekonstruira i raščlanjuje u beskrajne nizove varijabilnih podsustava. Vujanović smatra da je logika njihova funkcioniranja podjednako dokučiva egzaktnim (znanstvenim) i kreativnim (umjetničkim) načinom razmišljanja, te da se promatrajući crteže Mirne Kutleše, u nastojanju da proniknemo u slojeve njihova značenja, zapretene u razmaku između riječi i slike, nalazimo u stalnom raskoraku između ta dva načina razmišljanja.
Izložba se može pogledati do 1. kolovoza 2011., a više o izložbi se može se saznati iz intervjua sa slikaricom Kutlešom...
Kako je došlo do ideje za izložbu i koja je njena glavna ideja?
Smetnje u komunikaciji |
Dijelovi izložbe na određeni način podsjećaju na psihologiju. Postoje li poveznice s njom u izloženim radovima?
The Paradox of Nothing |
Možeš li navesti neki primjer hermetičnih sustava koji su prije bili prisutni i primjer suprotnosti takvom sustavu?
Kutleša: „Ne bih rekla da je važan pojedini sustav, ali recimo crtež Chapter I inspiriran je jednom prirodopisnom knjigom s početka 20.st. i teorijom evolucije koja je i danas dakako jedan važeći sustav. Međutim meni je istovremeno u toj knjizi bio zanimljiv odnos prema određenim anomalijama kod ljuske vrste, konkretno, nakon što je znanstveno objašnjena potpuna prekrivenost tijela dlakom kod nekih ljudi, u spomenutoj knjizi još stoji i to da „se takvi ljudi kazuju svijetom“ što je nezamisliv komentar u nekoj suvremenoj knjizi. To su neke bizarnosti i detalji koji su mi zanimljivi, kada na trenutak nisi siguran radi li se o istini ili fikciji, (ili samo istini nekog drugog vremena) pa se zapitaš što je zapravo prvo tj. drugo.
The Fool |
Struktura rada The Paradox of Nothing preuzeta je od postojećeg sistema, sistema tarot karata, tako da se rad sastoji od 22 kombinacije slike i riječi gdje ja koristim svoje pojmove i svoje simbole. Jedini preuzeti simbol je posljednji- „The Fool“, Luda odnosno Joker. Ali smatram to samo okvirom, podtekstom, elementom koji je integriran u rad ali nije nužan za njegovo razumijevanje.“
U jednoj skupini crteža u podlozi se nalaze tekstualni dijelovi pisani na paus papiru. Da li ti radovi predstavljaju svojevrstan uvod u tvoju izložbu?
Kutleša: „Ti radovi, Poglavlja, funkcioniraju kao legenda cijele izložbe. To su citati na koje nailazim radeći, koji me ponekad usmjere ili mi na neki način objašnjavaju ono što radim, ali postaju i rad za sebe..“
Na čemu trenutno radiš?
U posljednje vrijeme često se govori o svojevrsnoj krizi ili „smrti slikarstva“. Možeš li mi reći neku svoju misao na tu temu?
Kutleša: „Činjenica je da pojavom niza novih medija slikarstvo definitivno nema istu ulogu koju je imalo prije primjerice 100 godina, a niti je onda imalo istu ulogu kao prije 500 godina i to je logično, danas za slikarsvom nema baš nikakve potrebe, ali to ne znači da će zbog toga izumrijeti. Mislim da nije sasvim jednostavno baviti se slikarstvom ili crtežom danas u moru novih medija i praksi, na neki način meni je to izazov.“
Više o umjetnici:
Rođena je 1980. u Rijeci. Završila je Srednju Školu primjenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, a 2004. je diplomirala slikarstvo u klasi profesora Igora Rončevića na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti.
Za diplomski rad „Autoportreti“ primila je nagradu ALU. 2006. boravila je na rezidencijalnom programu Cite des Arts Internationale u Parizu. Izlagala je na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj, a s radom „Smetnje u komunikaciji“ sudjelovala je 2009. na Bijenalu mladih Europe i Mediterana u Skopju. Radovi joj se nalaze u zbirci Erste Fondacije te zbirci Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci. Članica je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika od 2009.
Nema komentara:
Objavi komentar