petak, 4. svibnja 2012.

Shintaro Ohata - Urbane sliko-skulpture



Shintaro Ohata je umjetnik novije generacije (rođen 1975., Hirošima) koji svojim radovima prikazuje isječke iz svakodnevice, čiji prikazi podsjećaju na zamrznute kadrove filmskih scena. Prepoznaljiv je zahvaljujući svojem karakterističnom likovnom stilu- sliko-skulpturama. Skulpture smješta ispred slika, a oni zajedno tvore cjelinu sastavljenu od spoja dvodimenzionalnosti i treće dimenzije.*


Ohata je na ideju za svoje radove prvi puta došao kada je počeo razmišljati o tome kako atmosferu i dinamiku svojih slika prikazati na drugačiji način isticanjem skulptura ispred slika. *



Mnogi gledatelji bili su skloni uvjerenju kako Ohatine radove osvjetljavaju neki posebni izvori svjetlosti uklopljeni u njih same, zbog izraženog svijetla na njegovim skulpturama. *


Njegov je rad postao sve zamjećeniji paralelno s njegovim predstavljanjem široj publici putem brojnih inozemnih medija.*


Njegove sliko-skulpture podsjećaju na kadrove iz filmske ili animirane umjetnosti, ljudske skulpture su vretenaste, krhke muskulature, lica koja su gotovo bezizražajna i apstrahiranih linija. Prikazi su puni kontrastne rasvjete, svijetla, kojemu su izvor simboli grada, njegove repetativnosti, ubrzanosti, funkcionalnosti  - dućani, ulice, fast food restorani i dr. To su svojevrsne urbane kulise ispred kojih su uklopljene, a istovremeno i odvojene figure osoba.


Prizori u pozadini figurama u prvom planu daju kontekst, ali same figure istovremeno tvore neki svoj poseban svijet tišine, izdvojenosti, anonimnosti i uronjenosti u neku svakodnevnu aktivnost kao što je slušanje muzike, vožnja biciklom, hod po ogradi.


Sadržaj pozadine kao prizor masovne kulture i potreba koje oblikuju grad prikazan je dvodimenzionalno, dok je u "nama bližoj" tj. 3-ćoj dimenziji dat prostor za ljudske figure. Izdvajanjem ljudskog lika od plošnosti okvira koji ga u jednoj mjeri određuje, umjetnik gotovo jasno usmjerava pažnju na prikaz čovjeka i njegovu radnju.


Pozadina poprima apstraktne obrise, pretvarajući se u fragmentiranu cijelinu, koja kao da je sastavljena od vidljivih piksela neke fotografske slike.





* Izvor: http://yukari-art.jp/en/shintaro_ohata_en


Nema komentara:

Objavi komentar